Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 19 december 2020

Grejen med ansiktsmasker.

 Jag fattar precis varför vi inte rekommenderar det i Sverige, för det är som om folk inte fattar att man ÄNDÅ måste hålla avstånd. Smittan sprider sig ju som en löpeld även i länder som är tvingade till ansiktsmask hela tiden. Jag använder min så fort jag går och handlar men det skulle inte falla mig in att gå nära någon, det törs jag inte chansa på. Alltså vet jag EXAKT hur man ska göra, besserwisser som jag är. Om bara jag fick bestämma skulle vi självklart fixa det här viruset i ett kick ... 

I morgon sätts masken och plasthandskarna på när jag ska handla resten av julmaten. 






Har ställt väckarklockan på 6, då hinner jag svepa ett par koppar kaffe och sedan ta mig till butiken när de öppnar klockan 7 (ska åka till en annan förort). Listan är lång, som den ju är när vi är flera här hemma och i Sundbyberg, där Jonathan och Linnea bor, förbereds julen för fullt. Idag bakas det pepparkakor som blir perfekt till ostarna jag ska köpa. Mögelost och pepparkakor är ju en svingod kombination. 




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag har inte använt munskydd hittills. Tycker munskyddsbärare är så skenheliga. Munskydd på och så kan man trängas. Inte alla, men stora flertalet.
Jag gillar varken pepparkakor eller ädelost, så den kombon slipper jag. Men väldigt många tycker som du.
Hoppas handlingen gick bra! God söndag!

Kerstin Brandt sa...

Håller med dig helt! Folk fattar ju inte att man alltid måste hålla avstånd och jag förstår inte varför det är så svårt. Har börjat handla on-line, tycker det fungerar bra. Lycka till, ha en fin söndag.

Åsa Hellberg sa...

Tack, det gick bra men redan kl 7 var det mycket folk i butiken. Helt galet.