Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 december 2020

Jag är klar med julklapparna,




 det blev många i år. Så kul att kunna bjuda på en sådan jul.

Jonathan frågade sällan om någon när han var mindre, så ibland fick jag ge honom ändå trots att han inte bett om det. Jag märkte skillnaden när jag var ihop med en man vars barn låg och skrek på golvet om hon inte fick sin vilja igenom. Jonathan sa att han inte skulle tycka det var lika roligt att få något han har tjatat om, medan Linnea tycker tvärtom – att om man har längtat och tjatat så blir det ännu mer värt😀

Ändå är Jonathan den bortskämda av dem. Med allt från skjuts till gullande och dyra presenter (när jag hade råd). Fast jag tycker inte att det direkt märks, han blir lika glad för vad han än få, kanske Linnea märker det mer än jag i så fall.

Nu återstår bara matinköpen och jag tror att minst folk är det i affären klockan 7 på söndag morgon. Vad tror ni?

Hoppas hoppas att vi alla är friska över jul (och fram till vi får vaccin!)




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Min son och sonson har haft covid. Äldsta dottern också, hon känner fortfarande av en enorm trötthet.
I år har vi dragit ner på julklapparna, det har varit ett kostsamt år. Hoppas det som ges blir uppskattat iallafall.
Söndag morgon klockan 7 kan funka. Kanske.

Åsa Hellberg sa...

Oj, hoppas att de återhämtar sig!
Det är så svårt att veta vilken dag som är bäst att handla, för tidigt är ju tokigt med tanke på färskvarorna.

Eva-Lotta sa...

Killarna är friska och tillbaka i jobb och skola. Dottern har jobbat hemifrån hela tiden, men är som sagt väldigt trött. Hoppas det vänder snart.
Julmat är svårt när man ska köpa.