Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 14 december 2020

Jag fattar inte hur jag hann allt

på den tiden jag 1. jobbade heltid 2. var helt ensam mamma

Det blev ju fina jular då också, med granar, pynt, luciatåg, mat, paket och allt annat som barn njuter av. Jag nog inte hade pengar till någonting efter jul men det var aldrig något som drabbade min unge.  

I år PLANERAR jag. Inte minst julmatsinköpen. 

Jonathan och Linnea ska vara här i 2 nätter (peppar peppar är alla friska så att vi kan fira jul ihop) och vanligtvis hade vi handlat tillsammans den 23e som jag har sagt tidigare. Men i år handlar jag själv och har beställt första svängen från Mathem. Alla torrvaror (Linnea ska baka), all läsk (julmust, cola och ramlösa är beställt) och lite sådant som inte har sista förbrukningsdatum på fredag (typ) kommer i morgon mellan 8-10. Senap, ströbröd, kryddor etc. 

Idag köpte jag också prinskorv och risgrynsgröt när jag var på Ica och handlade mat som ska ätas innan jul. 

Förra året kokade jag gröten själv och gjorde knäck. Men jag tycker den färdiga gröten är lika bra, även om jag nu kom på att den jag köpte nog inte är laktosfri. Fan också. Jonathan kan inte äta laktos. Jajaja.  På fredag morgon tänker jag handla resten, då klarar sig köttfärsen till julafton och då får jag väl köpa mer gröt helt enkelt. Knäck blir det inte i mitt mer eller mindre sockerfria hem. Jag kan inte låta bli att äta och därför låter jag bli det helt. 

Pyssel och fix i lugn och ro. Några paket kvar, men dem fixar jag i morgon el på onsdag i Farsta. Är jag där när de öppnar klarar jag nog ett snabbt butiksbesök. 

Det var det denna måndag när jag har tagit en tupplur på en timma. Så skönt och latmaskigt att det inte är riktigt klokt!

Hoppas att ni får en fin och frisk vecka, be safe. Gör som sms:et idag sa:




Inga kommentarer: