Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 september 2021

Home sweet home

 Efter exakt 13 dagars bortavaro är jag hemma och tvättar, handlar, dammar, sover, äter, tvättar, dammar och nu ska jag jobba för första gången sedan jag lämnade Rhodos. 



Superhärlig höst/vår-jacka från H&M. Får plats med STORA tröjor. Me like a lot. 

Igår var jag bara lat och ledig, rätt trött efter resan, inte minst efter hemresan i bil med så många timmars koncentrerad körning. Sedan var det förstås för få timmars sömn i Göteborg, det är det alltid.

Resan till Rhodos var i alla fall varit så produktiv, det gick precis som jag hoppats och planerat för, och nu börjar jag om från början för att se var jag behöver fylla på för att Teresa ska förstå berättelsen. Den kommer långt ifrån att var komplett när hon får den, men skelettet ska i alla fall finnas där. Jag har deadline om exakt en vecka, så jag står på gasen fram till dess.

På onsdag eftermiddag ska jag träffa Jonathan och Linnea, men det är enda bokade grejen jag har fram till och med söndag. Allt annat har jag tackat nej till.

Nästa vecka ska jag däremot träffa Helen, jag ska bjuda på födelsedagslunch och så ska vi promenera runt Djurgården. Vi har inte sett sedan ett födelsedagskalas i juni. 

Dagen efter ska jag till läkaren med mina eksem, som jag trodde var borta när jag var på Rhodos, men det var de inte alls upptäckte jag när jag kom hem. Så nu är det försiktighet igen och mycket insmörjning med braig kräm från Aco. Hand irritation treatment cream. Även om den inte tar bort eksemen så gör den dem bättre. 

Och sedan på lördagen så ska jag gå UT med två väninnor. UT som i på krogen. Tjohej och rajtantajtan. 

Där har vi det. PLANEN för två veckor framåt.

Hoppas att ni också har det bra!

Inga kommentarer: