Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 18 september 2021

Jag är ju inte riktigt på slutet

 av  den nya romanen, men jag är på väg ditåt. Och visst går skrivandet bra, men frågan är om det ÄR bra? Det här är så annorlunda för mig att skriva att jag faktiskt inte vet om manuset till exempel kanske är tråkigt. Så kan det vara. Min känsla är att det inte HÄNDER så mycket i den, att det där som är min grej, snabba kast och förflyttningar, inte riktigt hör hemma här och då blir det istället lite seeeeeegt.

Alltså, kanske. Jag vet inte. Jag kommer att veta när jag är klar och ska skicka det till Teresa den 3e oktober för då måste jag i alla fall ha läst igenom det helt en gång. Just nu känns det som det saknas massor.

JAJA. 

Nu ska jag strax gå och äta middagsbuffé och ikväll ska jag, precis som de andra kvällarna här, se på showen.



Den här restaurangen åt jag på igår när jag inte hade min buffé. 

Ett par vänners son är med i showen och de är också här, så vi har setts två kvällar i rad och sett på show och babblat. Vi har känt varandra sedan 1983 så det är ett bra tag. En väldigt rolig överraskning måste jag säga. 

Det var det från varma Rhodos. Lite för varmt för mig idag, men jag har simmat i havet två gånger. 

Det är kallare i vattnet än på Cypern, så man bli avkyld av ett dopp. Men det är nog säkert 24 grader i alla fall. Annars hade jag nog inte ens doppat mig.

Och så har jag fått massage, vilket var så skönt. Det tänker jag boka en gång till, tror jag. 

Tjingeling.

2 kommentarer:

Anne sa...

I princip sträckläst Nya tider på Flanagans i helgen, väldigt bra och trevlig helg blev det!Tack!👍📖🌟💕

Åsa Hellberg sa...

Vad roligt, tack snälla!!