Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 september 2021

Idag strukturerade jag om min roman

 Jag insåg att den trots allt gör sig bättre om jag berättar den kronologiskt, och efter omflyttningar kändes det genast superduper!

Nu ha jag skrivit mina 10 000 som jag skulle göra här, så de två dagar jag har kvar (jag kan jobba på onsdag också eftersom jag har rummet till 18 pga nattflygning) kommer bara att bli plus. 

Jag ska se om jag ska börja om från början ett varv och sedan skriva slutet eller hur jag gör. Jag har en hel vecka på mig efter bokmässan också vilket känns superskönt just nu. 

BRA JOBBAT, ÅSA.

Belöningen är att i morgon förmiddag får jag ta mig till en strand längre bort, där det finns lite att titta på också. Mina kompisar som var här sa att det stället är så himla fint.

Jag planerar att åka dit med taxi direkt efter frukost och vara borta ett par timmar. Det ligger nära. 

Sedan jobbar jag några timmar och om inte solen har bränt mig under förmiddagen blir det kanske ett dopp till på eftermiddagen. 

Idag gick jag oinsmörjd till stranden vid kvart i tre och stannade kanske en och en halv timma. Jag badade tre gånger och idag var det varmare än det har varit de andra dagarna. Superskönt. 

Efter det forsatte jag jobba ännu lite till, packade om min resväska som har sett alldeles för stökig ut och åt middag.

Ikväll är det show klockan 21.00 och det ska bli fullmåne, så jag tänker att det här kanske är min sista kväll ute. Det är show i morgon också, vi får väl se om jag går på den. 





PRODUKTIV vecka, och en vecka var alldeles lagom den här gången. Det känns som om jag har varit här fler än 6 dagar, kanske för att jobbet har gått så bra. Men också för att jag träffade kompisar och gjorde lite annat när jobbet var klart. Jag har gjort mer på kortare tid. Och så landade vi tidigt i onsdags, vilket gjorde att man var på hotellet redan 12. Och på onsdag åker vi så sent att det liksom blir en hel dag till.

På Cypern var jag ju ensam i två veckor och jobbade bra som satan men träffade ju inte en själ utan tillbringade 90% av tiden i min lägenhet.

Typ så, måndag, när klockan här är 19.48 (man drar fram tiden en timma).

Hoppas att ni får en fin vecka!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Låter som om du har det perfekt!

Åsa Hellberg sa...

Ja, en superbra resa på alla sätt.