Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 16 september 2021

Då är jag på Rhodos, och väntar just nu på frukost

 Här är det inte bara att dyka in i matsalen, utan allt matintag har fått tider. (Som jag själv har bestämt) Alltså äter jag frukost 8.30, lunch 13.30 och middag 18.30.

All inclusive, är fem dagar lunch och middag och 7 frukostar. Sedan har jag också bett om att få behålla mitt hotellrum fram till 18.00 avresedagen. Det kostar 50 euro extra, men är ju en hel skrivdag för mig. 

Igår var jag totalt slut och det enda jag längtade efter var att sova, men höll ut till 22.00 (en timma senare här än i Sverige) och vaknade tidigt såklart, men då var jag i alla fall vaken. Jag tror nog att jag kommer att behöva ta en tupplur till senare idag, det gjorde jag på Cypern, utan att förstöra nattsömnen. 



Vattnet var skönt. 

Så inget jobb igår, jag tog en promenad runt det stora hotellområdet, tog ett dopp och en simtur i havet, handlade lite bröd och sånt till lunch och senare åt jag middag. Stor buffé, helt okej. 

Idag är första skrivpasset efter frukost. Målet är 2000 om dagen, det går inte att kompromissa bort. Inga lediga dagar, så att åka in till Rhodos stad blir nog inte av, annars är det en stad som är väldigt mysig. Det får jag göra om jag är här längre eller på semester. 

Det var det. Nu är det snart frukost, tjohoo.