Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 15 november 2021

Det är alltid någon på Friskis som har ett eget träningsprogram,

 samtidigt som alla andra följer en ledare. Det är som om de nästan tvångsmässigt måste göra tvärtom. Hoppa när ingen annan gör det, svänger armarna när alla andra har dem utmed sidorna, gå åt höger när alla andra går åt vänster.

Jag kan verkligen uppskatta människor som inte måste göra som alla andra, det känns friskt och sunt, men det kan bli knöligt i en träningssal. 







Träningsfrisyr



Det var det, i alla fall. Bra pass, och jag hängde med på det mesta utom hoppandet och stampandet. Några kände jag igen sedan innan pandemin, och kanske ännu fler kommer att komma på onsdag då passet är mildare. Men jag pratade med en som sa att många är borta, men av vilken orsak vet man ju inte. De var en bra bit över 80 redan för två år sedan så mycket kan ju hända. Och kanske vill de inte återkomma innan pandemin är över. Hoppas verkligen att det är så. 

Idag ska jag på releasefest. Kristina Ohlsons nya deckare från västkusten släpps i dagarna. Det är alltid kul att träffa kollegor så jag hoppas och tror att jag orkar. Vi får väl se. Jag vaknade väldigt tidigt i morse och hade svårt att somna om, det kan skapa problem i eftermiddag.

Nu ska jag dricka kaffe och läsa Simonas nya. Har kommit halvvägs. Det är SÅ bra!

Inga kommentarer: