Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 29 november 2021

Hemma, har fakturerat de tre bibblorna jag har arbetat på

 och nu ska jag strax fortsätta min redigering. Jag har knappt 4 dagar på mig. På torsdag har jag anmält mig till en visning av en lägenhet i andra änden av min tunnelbanelinje, i Hässelby strand, bara för att utsikten är SJUKT fin. Mälaren från alla rum. Ingen insyn. 




10 kvm balkong på 9e våningen. Jag har plats 7 i kön, inflyttning i så fall 1a mars. Vi får väl se om jag gillar eller inte. En trea på 79 kvm och 2500 mer i hyra. Det är närmare Jonathan och Linnea för mig, men tar längre tid för dem för kommunikationerna rakt över är inte glänsande. Men oftast hämtar jag nu och det skulle jag väl kunna göra i framtiden också. Helen bor på gångavstånd, Simona bor inte så himla långt bort. Inte för att jag vill umgås mer, men det blir ju närmare om vi VILL ses. 

JAJA. Vi får se hur det går. 

Min turné var i alla fall lyckad och alla resor gick tack och lov bra. I december ska jag bara vara hemma och det känns skönt. Igår fixade jag min adventsstjärna, men julpyntar gör jag nästa helg. Då har vi traditionsenligt adventsmys och Jonathan och Linnea ska få klä granen om de vill. 

Men först julbord på fredag. Det ska också bli mysigt. Förra året följde jag inte med men i år törs jag fast med lite försiktighet, tänker jag. Vi får se. Det har gått 5,5 månad sedan mitt vaccin och jag behöver ju inte vara uppe i fejjan på folk.

Hoppas att ni har det fint i stugorna!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den utsikten! Förstår du ska kolla! Hoppas det blir som du vill🤩

Åsa Hellberg sa...

Ja, vi får se. Ska bli spännande.

Eva-Lotta sa...

Väntar spänt på fortsättning!