Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 16 november 2021

Fullt fart framåt.

8 dagar tills manuslämning och jag jobbar sakta men säkert framåt. Nu kommer jag att behöva skriva flera nya kapitel och därför är den jobbigaste delen kvar, egentligen. Jag ska också få till slutet och det guppar bak i huvudet hur jag ska göra med det. 

Efter jobbet idag pratade jag med min gamla bästis Jein, med mammas kusin Bengt-Erik (som har foton som jag vill se), med mamma och sedan med Teresa, min förläggare. Samtidigt ringde Helen, men henne har jag inte ringt tillbaka till än. 

De flesta dagar pratar jag med mamma, men det är allt. Jag är nästan trött i halsen av allt prat idag (och igår kväll på den trevliga releasen jag var på). 

Telefoner behöver man inte fundera på om man skriver historiskt. Jag kan berätta att det är superskönt att slippa. De kom in lite i sista boken om Flanagans, men ytterst lite. Man sms:ade år 2000, inte mycket mer än så. 1903, där jag befinner mig nu, skrev man brev. 

Innan allt telefonerande idag så drog jag igång julbelysningen på balkongen. Jag släcker det mesta inne i lägenheten, så får den stråla lite där ute istället. 

Det blev väldigt mysigt!







Har ni börjat lysa upp?


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nej det har vi inte. Absolut inte innan första advent.

Åsa Hellberg sa...

Tror att de flesta resonerar som du!

Unknown sa...

Hej alla. Jag heter Stephanie Lois. Alla vittnesmål som så många människor har skrivit om DR ISIKOLO är 100% sanna och inga lögner om det. Min man blev starkt charmad av en dam med mörk magi och helt plötsligt uppstod kaos mellan oss och han lämnade mig och barnen och i 4 månader. Han besökte eller ringde aldrig och det var en tung börda för mig att gå igenom det känslomässiga traumat och ta hand om barn helt själv. Jag gick så långt som att kontakta spiritister från Rumänien, Indien och Lesotho och de misslyckades alla i strävan att lämna tillbaka honom till mig. Jag såg en artikel om DR ISIKOLO och bestämde mig för att ge honom ett försök och han hjälpte mig och min man var renad och renad från charmen och kärleken och harmonin vi delade återställdes och allt detta hände 48 timmar efter att han gjorde jobbet åt mig . Jag är verkligen förvånad och jag har kommit hit för att också uppmuntra alla som behöver någon form av hjälp att kontakta honom för hjälp också. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com och du kan också WhatsApp/Viber honom på +2348133261196.