Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 12 november 2021

Fredag,

 momsen är redovisad, inbetald, lilla soffan är uppackad (sitter där nu) och är glad för gårdagskvällen som gick bra (var mest orolig för bilresan, men älgarna höll sig tack och lov i skogen).


Zebrafåtöljen står nu i sovrummet istället. Soffan passar bra in i färgen, men det syns inte riktigt på bilden.





ViftÅsa, kul bild som väl beskriver hur jag håller på när jag föreläser. 
Bra kläder. Det här känner jag mig både snygg och bekväm i. 
Kavaj Zara (som fick hänga över sätet när jag körde, då hade jag en vanlig munktröja för att vara helt bekväm, 30 mil är 30 mil), T-shirt från HM – tyvärr väldigt gammal. Har ingen som är så bra i halsringningen som den. Hade fler men de fick hål som inte gick att laga och som satt på framsidan.
Byxor Karen Millen. Skinn fram, stretchtyg bak, supersköna. Jag har ett par till som jag ska töja ut lite för de är i tajtaste laget. Men det töjer sig vid användning, ju. 
På fötterna hade jag mina fina taggiga, superbekväma, sneakers från Louboutin, som är stora favoriter.  Bra köp trots dyrt som satan. 







Min rygg är trött och öm idag, vilket säkert beror på knådningen hos naprapaten igår. Det är i alla fall inget fel på den, att jag har forfarande ont är en rest från ryggskottet som satt muskulärt. 

Så resten av den här fredagen ska jag först duscha, sedan vila ryggen, och läsa min bok (Simonas nya). Jag har köpt e-boken för att kunna ligga ned när jag läser. Inbundna böcker blir lite tjorvigare för ryggen och e-bok är superpraktiskt. Den här gången läser jag på datorn, inte läsplattan, och det funkar fantastiskt bra. 

I helgen ska jag leta fram gamla bilder och fortsätta jobba på mitt manus. Så här långt tycker jag att början är lite seg, får se vad jag ska göra med det. Det är något jag kanske behöver feedback på innan jag gör något åt det. Det traskar på bra, jag kommer nog att vara klar veckan som kommer. Det enda jag har inbokat är jympapass, och om jag bara tar det lugnt, sa naprapaten, så är det helt okej att träna nu, även om jag har ont. Men inga hopp eller spring.

Om jag kombinerar det med fem minuters cykling då och då under dagen för att röra mig lite, så kommer det att bli tippetopp. 

Först passet är inbokat kl 9 i morgon bitti. Tjohej!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hade varit roligt att vara med när du ”håller låda”!