Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 7 november 2021

Så jag provsatt bilar igår.

 Och vinnaren är ... Volvo XC40. Dyr förstås. I alla fall om man ska uppgradera den lite. Hondan har ju gett mig vissa krav som drag i motorn och annat lullull.  

Vi får väl se hur jag gör. Det är som vanligt när jag har fantasier. Antingen fastnar de och så gör jag något av dem, eller så flyr de undan och ger plats för nytt. Jag har roligt under tiden, det är väl det viktigaste.

Idag har jag suttit med min redovisning inför momsen som ska vara inne på fredag. Jag lägger in allt i mitt system på fredag, som är deadline det här kvartalet men innan dess är det uträkningar som behöver göras och det mesta gjorde jag idag. Resten av matematiken gör jag efter manusjobbet någon dag, så att allt är klart för att mata in på fredag.




Dagens sista kom kaffe! (mugg HM)

På torsdag ska jag till Sala. Det är tjejkväll i bokhandeln, och jag har precis bestämt mig för att köra istället för att ta tåget. Jag tjänar en och en halv timma en väg på det, så istället för att ta tåg, byta tåg, ta taxi – så kommer jag direkt hem. Bra tänkt, Hellberg!

Men först på torsdag ska jag till samma naprapat som jag har varit några gånger hos tidigare. Det är väl bäst att hon känner igenom ryggen, så att inget ligger fel. Det har inte släppt, men idag har jag varit väldigt orörlig och då stelnar det till. Sedan sov jag VÄLDIGT många timmar i natt och då hinner jag också stelna. 

Alltså ska jag jympa lite försiktigt idag, innan jag lägger mig. Jag har några övningar som känns bra, som inte drar igång något igen.

Typ så. Bra helg. Både ledig (fredag och igår) och jobb (idag).

I morgon ska jag gå upp TIDIGT och börja med mitt manus. 

2 kommentarer:

Anna Christina sa...

Fantasier får en att må bra och en måste få ju drömma lite. »If you can dream, you can do it.«

Hoppas att det onda i ryggen ger med sig snart. Själv kör jag morgonyoga mot en öm nacke = tre solhälsningar som jag gjort om så att de passar mig, lite töj och lite sträck ihop med andning. En bra start på dagen. Bara ett tips. ...

Åsa Hellberg sa...

Tack!