Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 22 november 2021

Men kära nån

 Så många dagar utan bloggande går liksom inte för sig. Jag som använder bloggen som dagbok blir ju alldeles vilse, för att komma ihåg LIVET utan anteckningar går ju inte. Men jag minns ju än så länge att jag har haft fullt upp i helgen. I fredags med Helens familj som har gått ur polishögskolan, i lördags firade vi Linneas 100 tusen följare på tiktok (Helt galet, för ett år sedan visste hon inte ens att hon skulle bli bagare) med middag på stan, marknad i Gamla Stan och bio (Karl- Bertil Jonssons jul, eller vad den heter.)



Igår var Simona och jag tillsammans på Akademibokhandeln i stan och då hade min rygg lagt av igen. Om det var stadspromenaden dagen innan som gjorde det, vet jag inte. 



Glad ändå


Men här var det inget kul (jacka HM)


Men ryggen var usel tills jag kom hem och la mig med värktabletter och muskelavslappnande. Idag är den lite lite bättre, men även idag tar jag samma kombination av piller. Jag städar så försiktigt jag kan, har badrummet kvar nu, och sedan ska jag hämta böcker på posten (tar med mig min vagn) och jag måste till stan en sväng, så vila funkar inte riktigt förrän jag lägger mig ikväll. Men jag ska ta värktabletter innan jag åker i morgon bitti, för säkerhets skull. Det är verkligen fram och tillbaka med min kära rygg. 

När jag kommer hem efter turnén ska jag träna tre gånger i veckan, för nu är farandet över och jag kan fokusera på att bli "frisk och stark". Men jag ser ändå fram emot att åka till Värmland. Det ska bli kul att föreläsa, en hel timma var ett tag sedan. Årjäng i morgon, Eda på onsdag. Och det ska bli kul att åka hem och träffa mamma och brorsans familj torsdag och fredag. 

I Säffle på lördag ansluter Jenny Fagerlund och Christoffer Holst, så det blir en hel eftermiddag med Feelgood. Sedan ska jag se Säffleoperans uppsättning Billie Elliot. Det ser jag också fram emot. 

Det var det. Nu ska jag skura badrummet, tjohej!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Kör försiktig och ha det så trevligt!