Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 november 2021

"Folk blir ju sjuka ändå"

 Jag är så trött på antivaxlogiken att jag får spader om jag ser en enda idiot till uttrycka sin imbecilla åsikt.

De verkar fine med att vara smittspridare. Det gör inte dem ett dugg, för ett "naturligt försvar är det bästa." Hoppa och skit, jävla våldsverkare. Så tröttsamt med denna egoism. Men de i min närhet som är antivax är också egoister annars. Jag, jag och så var jag där. Tyvärr kan man inte välja borta alla människor, trots att de är egoistiska idioter. 

JAJA.

Lördag och jag hemmamyser i min nya soffa. Jag har redigerat några sidor, det räcker för mig idag. Jag skulle ha tränat, men valde att sova ut, som kändes mer behövligt idag.



Och så hörde en, tror jag släkting, av sig och erbjöd sig att visa gården som jag skriver om i mitt manus. Jag hoppas att vi får ihop det! Jag ska ju hem till mamma om en och en halv vecka, bara i två dagar, det är allt som hinns med då tyvärr, men vi kanske kan få ihop en visning då. Personen bor i Göteborg, är där bara på helgerna, så vi får väl se vad som funkar. 

Tyvärr måste jag lämna kusten lördag morgon, samma dag som det är julmarknad i Fjällbacka, det känns supertrist även om jag ser fram emot att komma till Säffle. Men julmarknaden är ju speciell. Jag har inte varit med på den sedan jag var barn, fast då var det ingen marknad utan Skyltsöndag. Luciakandidaterna presenterades, och jag tror att det samtidigt var en tipspromenad med frågor i alla affärsfönster. Fina Fjällbacka!

Det var det. Strax ska jag kamma mig och åka och titta på bilar igen. Mitt eget lilla lördagsnöje. 


3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Håller med – antivaxare är egoistiska idioter.

Eva-Lotta sa...

De ickevaccinerade jag känner säger: Va, har ni varit dåliga då? ( för att vi vaccinerat oss) Nej, vi vaccinerar oss för allas skull för att ingen ska bli häva bli dålig.
Som om man bara vaccinerar sig för att man varit sjuk. Jag fattar inte resonemanget?

Åsa Hellberg sa...

Annika; eller hur!

Eva-Lotta; så märkligt resonemang.