Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 november 2021

ALLTSÅ, Skatteverket.

 Vilken otroligt trevlig myndighet det är.

Idag sökte jag dem via mejl, och vips hade jag dem på tråden, lugnande om att mitt slutskattebesked förmodligen kommer i december, vilket det gör för många.

Jag fick en rätt stor restskatt i år, och är ju rädd att det blir något fel med det där och att jag betalar in för sent. 

Men icke sa nicke. Om jag däremot inte har fått något slutskattebesked i mitten av december ska jag återkomma så ska de kolla vad som har hänt. Pengarna har jag, det är mest frågan om jag ska sätta in dem på skattekontot nu eller vänta tills jag får hela summan klar för mig (som jag har koll på plus minus några tusen.)

Det var det.



Idag har jag skrivit ihop och skickat ett julbrev som ska distribueras till släkten framöver. När mamma berättade för sin tremänning om att jag skriver en släkt/familjehistoria blev han intresserad och nu kommer 200 släktingar att få reda på vad jag pysslar med. I morgon ska jag leta fram bilder, får väl se vad som finns i högen jag har fått av mamma. 

Jag har också svarat på frågor till en kommande skrivbok, och så har jag LÄST Simonas nya bok. Och det ska jag fortsätta med nu, tjohej!

Hoppas att ni får en fin vecka!



3 kommentarer:

Robert W sa...

Så roligt med ett positivt bemötande från Skatteverket!

Lycka till med släkthistorien!

Eva-Lotta sa...

Jag betalade in min restskatt idag…

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!

Eva-Lotta, men då hade du väl fått slutskattebesked?