Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 april 2024

Seg dag, jag är sååå trööt.

 Inte för att Selma stör, för det gör hon verkligen inte, men jag sov för få timmar. Det där att jag behöver gå på toa innan jag har sovit klart är boven i dramat för jag har svårt att somna om efter det.

Och dessutom är det så trist väder, kallt blött och bedrövligt, så någon längre promenad blir det inte idag utan istället flera små. Vi har tagit en biltur, kollat närområdet, tankat bilen och gick en kort promenad i Gustavsberg innan det började snöhagelregna. Selma verkade inte bry sig, det är jag som är väderkänslig. 







Promenad i Gustavsberg




Fint hus i Gustavsberg



Igår var jag på akademibokhandeln Odenplan för bokprat, Jonathan passade Selma och mötte mig utanför efteråt, sedan körde vi honom hem innan vi återvände till vår lilla ö. 



Mitt ansikte har i vissa vinklar en alltför stor likhet med en fotboll



Där har vi gårdagen. Jag delade scen" med Pastor Vivecas skapare, Annette Haaland, som berättade om sin senaste utgivning i serien: Pastor Viveca och Solkattens leende.




Nu har jag inga göromål utanför hemmet förrän jag ska till västkusten en sväng i maj. Jag ska hämta mamma på Landvetter, göra research och sedan plocka med mig min brorsas dotter till Stockholm för hon ska få gå på Taylor Swift-konsert med Jonathan och Linnea. 

Tjohejtjohopp på det.

Mitt psoriasis har gått från brutalt fjällande (i måndags), till i princip helt och hållet borta igår. Så märkligt. Jag har tagit bort ytterligare en produkt, senap, men om det spelar roll eller inte har jag inte en aning om.  Jag har ju en misstanke om att det var solariesolen som utlöste det konstiga på handryggen och fingrarna. Nu är det borta i alla fall (i alla fall ett tag, hoppas jag) Hurra!


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Idag hämtade jag äntligen din Spanienbok på bibblan. Sen kom ett mejl att den Pastor Viveka boken kommit.
Ska läsa ut boken jag håller på med, sen blir det Spanien. Spännande.

Åsa Hellberg sa...

Haha, vad kul!

Eva-Lotta sa...

Konstigt sammanträffande 😂