Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 25 april 2024

Snorp ska tillbaka till Sumpan idag.

Vi hade en olycka inne igår, och i förrgår, varför vet jag inte. Igår var det som om vi kom i otakt efter en låååång promenad där hon kissade direkt när vi kom ut och kanske borde ha gjort det en gång till innan vi gick in, för 15 minuter senare var det dags. Inne. På mattan!!! (hon har fortfarande en kissmatta på golvet, men det var inte den hon gick på ... det gjorde däremot dagen innan.)

JAJA. Resten av dagen gick bra. Jag gick ut efter 1,50. Satte en klocka. Tyvärr tolkar jag fortfarande inte hennes signaler när hon behöver gå ut. Det är större här än Farsta och om jag är upptagen tänker inte jag alltid på när hon lämnar rummet. Det måste jag tänka på framöver. Nätterna klarar hon lätt 9 timmar. Märkligt det där. 

Jag får tillbaka henne den 30e, och fram till dess ska jag 1. jobba med Spanien 2. Fixa hår och bil 3. vaccinera mig mot bältros 4. hushållssysslor som städ/tvätt och vädring av kläder 5. ha uppstartsmöte för Det sista kapitlet (här hos mig) och så ska jag sola eftersom våren liksom inte är intresserad av att infinna sig. Idag spöregnar det på Ingarö. 

Jag prelbokade ett hotell i New York igår, samma som vi bodde på när jag fyllde 60. Mest för att ha något ifall att. Jag skulle gärna komma ned ytterligare 5000 kr, som jag gjorde då. Till sist betalade vi den gången, 2022, 25 000 för två rum, vilket är snorbra för 6 nätter. Det hotellet var inte märkvärdigt alls, ingen utsikt och värdelös frukost, men de hade gratis wifi (inte alltid självklart i New York) kaffe på rummet och det låg helt okej. Rent och fint. 

Typ så. Jobbet har funkat med Selma den här gången, vilket känns bra. Jag missade en Selma-behöver-kissa-oftautgång i förrgår för jag var i min bubbla och det ska jag rätta till nästa gång med att ställa en klocka.



Bredvid mig i skrivsoffa. Så mysigt.

Bra plan!

Tjohej



Inga kommentarer: