Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 19 juli 2020

Bra jobbat, Hellberg!

Nu tuffar det på mot slutet. Jag kanske har en tio kapitel kvar, typ.

Idag var en flytdag. Först jobb, sedan Söndagslive och därefter jobb igen. Sol och ännu mer jobb och mat. Sedan kom Carina och Hamilton med bilen, jag körde dem till Kungsholmen och nu är jag hemma igen och ska bara latmaska mig.

Hela kommande vecka är jag bara hemma och jobbar. Veckan efter ska jag göra annat en dag men sedan jobba som en iller till fredagen den sista juli.
Just nu, om allt bara går som det ska, kommer jag att hinna.

En oanvänd kind mot en använd. Fint ändå.



2 kommentarer:

Mia sa...

Fint just därför❣️

Åsa Hellberg sa...

Ja :)