Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 25 juli 2020

LEDIG HELG.

Helt galet.
Idag har jag handlat,  lyssnat på ett utmärkt samtal mellan kompisar till mig som befinner sig på Ängsö, en liten ö i Stockholms skärgård (samtalet handlade om skrivande och finns att se i efterhand på Carina Bergfeldts instagram), har spanat in solen på balkongen och ska hämta Jonathan och Linnea på Ikea där de först ska få sätta på sig ansiktsmasker innan jag släpper in dem i bilen.
De är inte lika rädda om sig som jag, och vill de inte ha mask får de ta en taxi.
Punkt.

Jag läste igenom ungefär 100 sidor av manuset igår, och drygt 100 återstår plus kanske något kapitel som jag behöver skriva till, men jag hinner det nästa vecka. Deadline är fredag och jag kommer att jobba med det tis-tors.
Förmodligen är det här sista delen – i alla fall för nu  – av Flanagans, och den vill jag inte avsluta med någon clifffhanger.

Typ så, en LEDIG LÖRDAG.

På måndag ska jag prata om att skriva, på Tv4 strax efter nio, och i morgon ska jag till frissan så är det klart inför min semester. Man vill ju vara lite fin även om man bara ska vara fin hemma på balkongen.









Inga kommentarer: