Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 augusti 2021

Fortfarande svullen i fejjan,

 och det jobbiga med det är att jag inte vet vad det beror på. Det känns som sista timmen innan en bedövning hos tandläkaren släpper. Det måste väl vara något reaktion på något, men vad vet jag inte. Jag ska strax till apoteket och köpa antihistamintabletter. Just nu känns det lite bättre, hoppas att det håller i sig. Jag ska på dop idag men om jag känner mig svullen vill jag inte åka dit, så håll en tumme för att det är på väg bort.

Det jag är mest rädd för är att jag ska vara allergisk mot gummit i min magmedicin. Jag älskar ju mitt granulat med gummikulor. 

Annars idag är det Farsta centrum, apoteket och sedan hitta en bra present till en liten människa på ett och en halvt år, som gäller. Vi ska vara ute i en trädgård, så även om det är många inbjudna till kalaset så är det coronasäkrat så långt det går – och sedan får man ju helt enkelt använda sitt eget huvud. Jag tror inte att det ska bli regn, peppar peppar, däremot är det absolut ingen värme. 

I morgon och på tisdag ska jag ägna mig åt min lilla firmas redovisning, och så ska jag SERVA BILEN igen. Servicen tar bara en halvtimma, men eftersom jag bojkottar Autopunkten i Enskede, så får jag åka lite längre. Det är det värt för att inte känna mig lurad.

Typ så.

Hoppas att ni har en finfin söndag!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Låter som du borde kolla upp detta. Hoppas det släppte så du kom på dop!

Åsa Hellberg sa...

Jadå, jag kom iväg. Ska kolla det! Tack för omtanken.