Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 augusti 2021

Idag känner jag mig så stolt över min familj.

 Jonathan, som har släppt sin nya låt och Linnea som har sådan framgång på Tikdok med sina bakfilmer.


Det är uppenbarligen så att två kreativa familjer har mötts i Orvegårds och Hellbergs.
De är duktiga på att stötta varandra. Igår la Linnea ut en bakfilm med Jonathans musik i bakgrunden. 

Vi åt ju middag ute igår, så himla trevlig att äntligen kunna göra det igen. Supergod mat och enastående service bidrog till en helkväll. Vi var på Svartengrens, på Norrmalm. Tips.

Idag har jag inte kommit igång än, jag har mest fixat och donat. Dammat mitt sovrum, bland annat. DET tar tid, och jag skulle behöva göra det mest varje dag. I morgon ska jag dammsuga, även väggar och tak. IGEN.

Jag känner mig lite svullen och domnad runt munnen och i anskitet, vet inte riktigt vad det beror på, kändes samma sak i går morse. Ska använda min luftfuktare i natt, det var länge sedan jag gjorde, så får vi se om det blir bättre. 

Typ så, denna lördag.
NU ska jag börja jobba.. I morgon blir det inget gjort, på måndag och tisdag ska jag deklarera och serva bilen IGEN, och då blir det inte heller något manusarbete. 

På onsdag ska jag till stan och signera böcker, och på torsdag ska jag presentera nya boken på ett stort Bonniersmöte. Alltså blir det ingen skrivledig helg då, utan bara jobb.

Det är mycket att pussla ihop framöver men det är exakt så jag vill ha det!

Hoppas att ni får en fin helg!

Inga kommentarer: