Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 18 augusti 2021

Heldag på stan.

 Först förlaget och boksignering, sedan promenad i regnet in på bland annat NK och fikade, sedan Zara och därefter bestämde jag mig för att gå på bio. Jag såg den jag har längtat efter att se "Sista brevet från din älskade", som jag gillade mycket. Naturligtvis är boken fylligare, men jag tyckte att de hade gjort ett gott jobb med filmen 



Tyvärr klev en skitig karl in precis när filmen började, han stank otvättat människa. Blä, jag satt flera bänkar bakom men hans doft letade sig över hela lokalen. Jag är sååå känslig för det. Utöver mig och lortgrisen var det ett par där och jag sprang ut när filmen var klar. 

Bra dag i alla fall, jag var inte hemma förrän vid 18-tiden.

I morgon är det digitalt möte och sedan ska jag städa, tvätta och handla. Det ska bli mig ett sant nöje. Möjligtvis hämtar jag upp sovrumsmattan från förrådet. Det är så mycket höst redan. 

Det var det. Nu ser jag på Korrespondenterna på ettan. Så bra program.




2 kommentarer:

Cecilia Johansson sa...

Har ej läst boken. Men är sugen på att se filmen ;)

Åsa Hellberg sa...

Ja, gör det, den är supermysig.