Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 11 februari 2019

Fick gammal bild av Eva, min kompis

Här jobbade vi båda på det stora tobaksbolaget och försökte uppenbarligen övertala Ingvar Storm att ta en cigg istället för snus ...
Det var tider, det. Det här kan ha varit 1991 eller 1992.
Roliga resor, roliga konferenser, roliga uppdrag.
Sen fick jag barn och kunde inte göra sådant här längre.
Tur då att jag hade gjort så mycket innan dess, för det var inget jag saknade när Jonathan flyttade in i mitt liv.


Den där byxdressen jag har på mig på fotot var en riktig favorit. Tillsammans med en röd klänning och en svart skinnjacka (som jag fortfarande har i garderoben men som har alldeles för breda axlar, tyvärr).

Jaja.
Nu är det 2019 och jag ska momsa innan träningen klockan 11, i alla fall så mycket jag hinner.
Hej så länge.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är roligt med gamla bilder! Laddade du upp via datorn, eller har du fått rätt på det?

Åsa Hellberg sa...

Via datorn :)