Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 6 februari 2019

Noteras bör att jag inte har arbetat ordentligt sedan jag kom hem i lördags.

Idag är det onsdag och nu börjar det ju brännas lite.
Just den här dagen tvättar jag, flyttar skåp, väntar på installatör av diskmaskin och tvättmaskin. Om de kommer i tid kanske jag hinner lite i eftermiddag. Annars är planen att jobba i morgon och sedan den här lördagen till söndag nästa helg då jag tänker vara klar. 9 arbetsdagar. Det ska gå om jag gör mina 2000 om dagen.
Om något dyker upp under den tiden kommer jag att tacka nej.
Ett av mötena igår blev inställda och jag hoppas verkligen att vi kan skjuta det till veckan efter min deadline.

Igår började jag försöka lossa skåpet där diskmaskinen ska stå, men fick ge upp.
Sedan hade jag sådan tur att husvärden var schysst och kunde komma och hjälpa mig.
Jag måste köpa en sådan skruvmejsel som de har, en sådan man byter bits på.
Smart.
Jag har bara sådana där äldre varianter och det är inte alltid de passar, trots att jag har många.

Nu är skåpet lossat och så fort tvättmaskinen är på plats ska jag ställa det bredvid. Perfekt för alla saker jag har i badrummet.

Nu tvättstugan.
Tjohej!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Rätt verktyg är verkligen a och o...