Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 28 februari 2019

Jag fick förbi panduro igår,

och kom hem med en stor pannå, penslar och akrylfärg i tuber.
Jag har aldrig målat i hela mitt liv, men tänker att om jag ska göra det så ska det vara med stora penslar i svepande drag.

Finlir är aldrig min grej. Helhetsperspektiv, mycket mer än detaljer.
Jag vill härmed påstå att hur vi väljer att måla en tavla är beskrivande för hur vi är som personer.

Vad tror ni om den tesen?
Snöar man in sig på detaljer eller ser man the big picutre?

Det ska i alla fall bli kul att testa.
Inte idag dock.
Det kommer hinna bli mörkt innan jag är klar med redigeringen eftersom jag inte börjar förrän nu. Jag har tränat, varit på miljöstationen och slängt resterna av tapetklistret och sedan handlat.

Jag ska peta i mig ett par ägg till lunch och sedan är jag redo för att jobba.
Hurra, det är så galet kul!!


3 kommentarer:

Robert W sa...

Jag hoppas du publicerar bilder på dina alster längre fram.

Åsa Hellberg sa...

Haha, det vet i tusan förstås.

Anonym sa...

Måla är helt klart roligt, det ska du absolut testa! Är ju jättekul om man hittar någon ny hobby sådär. Önskar dig en trevlig helg! :) Mvh Tomas