Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 25 februari 2019

I morgon drar jag vinnaren av det stora bokpaketet, så håll utkik i morgon kväll.

Idag har jag sovit länge. Ville så gärna se röda mattan från Oscarsgalan och sedan såg jag början av galan också en liten stund. Alltså somnade jag halv tre typ, och sov till halv tio.
Sedan träning, Ica och planering för hur jag ska lägga upp min redigering av Flanagans 1.

Jag kommer att ha som målsättning att ta mig igenom 20 sidor per dag. Jag ska skriva till några scener, fundera på vad jag ska göra med en karaktär och förstärka några konflikter.
Det ska bli så roligt! Jag är väldigt förtjust i mitt hotell.

Men jag har mer att göra. Jag måste starta upp projekt Flanagans 2.
Och från och med 25 mars redigera den nya lite kortare Sonjan.

Det kommer att gå i ett från och med nu och över hela sommaren.
Har jag möjlighet ska jag försöka åka bort och skriva slutet av 2an i slutet av juli.
Hoppas att det går. Jag har deadline för manuset sista juli.

Skönt då att min passage är tapetserad, det återstår bara att täcka över alla mina misstag, men det gör jag när jag har tid. Tapeten är uppe, det är det viktigaste.
Här syns det inte att den sitter på fyra väggar (runt två dörrar och en väggöppning) utan ni ser den enda hela väggen på 120 cm ...

Jag är stolt som en tupp, det blev exakt så som jag hade hoppats och tänkt i min vanligtvis rätt röriga skalle.
När jag ser bilder från Årstadalslägenheten längtar jag överhuvudtaget inte tillbaka.
Det här är helt rätt för mig!
Jag la inte ned några pengar alls på den lägenheten, för jag visste hela tiden att jag inte hade kommit hem.
Här har det kostat, men jag jobbar hemma, behöver ha det fint och det har varit värt vartenda öre. Andra går på krogen och dricker fina viner. Jag stannar hemma och piffar min lägenhet.

Sista piffen kommer nog i början av nästa vecka.Då kommer äntligen mitt dokumentskåp och jag kan packa upp de sista kartongerna.

Det är också supefint.
Förut har jag haft papperen i mitt gamla skåp som står i källaren nu. Det här kommer att ha mer plats för pärmarna.

Tjoho!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det ser jättefint ut! Själv har jag inte mycket energi, tappat sugen efter operationen förra veckan, känns det som. Framfall. Inbillar(?) mig att det gått upp och känner mig mest yr, ledsen och trött. Får väl rycka upp mig ;)

Anonym sa...

Fattar inte varför jag inte kommenterat då jag så ofta varit inne och läst din blogg och jag dessutom inte kan kommentera på Instagram eftersom jag inte ännu kommit mig för att "skaffa det". Säkert är det mycket trevligare för dig också ifall det är någon som kommenterar på din blogg! Ja, det jag egentligen ville ha sagt är att jag gillar din tapet jättemycket, den är häftig, fina färger ja rent otroligt vacker! Ha en fin fortsättning på dagen.

Kram
Marianne från Finland