Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 14 februari 2019

Jag får sms från någon som

tror sig ha träffat mig på Älmhults bibliotek, och jag kan inte för mitt liv komma ihåg att jag har varit där. I julas fick jag en hälsning från ett par och trodde att den bara var felskickad och idag en alla hjärtanshälsning från mannen i samma par som också du hänvisar till att vi sågs i Älmhult.
Så märkligt.

Jag gör som jag brukar,  ignorerar det. Jag tycker inte att man skickat sms s till människor man inte känner, som man inte själv har fått telefonnumret av, och jag har ju aldrig varit i Älmhult vad jag vet, så ...

Idag vaknade jag brutalt tidigt, somnade om, och när klockan ringde åtta så hade redan alla 60 platser på jympapasset nästa torsdag bokats (man får börja boka 7 en vecka innan).
Jag fick reservplats 11.
Helt galet populära pass.
Nu tror jag att jag kommer med även på min elfteplacering. I måndags hade jag reservplats 20 men kom med samma morgon.

Sedan idag jobb.
4 arbetsdagar kvar. Det är tajt men SKA gå!

6 kommentarer:

Robert W sa...

Det låter ju nästan lite otäckt med flera personer som säger sig ha träffat dig på en plats du antagligen inte varit i. Jag tror du gör helt rätt i att ignorera sms:en. Skulle de ändra ton och blir otrevliga bör du kontakta polisen.

Anonym sa...

Konstigt! Hade du varit i Älmhult hade jag varit där och lyssnat!

Anonym sa...

Den anonyma är jag/Eva-Lotta

Åsa Hellberg sa...

Ja, för jag lämnar ju aldrig ut mitt telefonnummer till någon.
Tack.

Anonym sa...

Kan de ha fått fel nummer - eller någonsiffra fel?
Har du skrivit att de har fel nummer - att du alldrig varit i Älmhult? Bara för i så fall slutar de ju messa. Skrivs det mer sen är det något lurt.

Jag säger som tidigre skrivare; kontakta polisen om det fortsätter.

Har sökt efter Laholmsflickan men inte hittat den i bok (vill ha en inbunden helst)
Finns det inte i böcker - och om så är fallet kommer det böcker?

Sanna

Åsa Hellberg sa...

Nej, han säger att vi träffades på hultsfreds bibliotek.
Jag struntar i det, så går det nog över.

Nej, ingen tryckt bok annat än i e-bok och ljud :)