Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 augusti 2019

Jag har SÅ många böcker som jag vill läsa,

men just nu blöder ögonen när jag är klar med mitt eget jobb och då slösurfar jag och tittar på tv istället.
Drömmen är 3 helt lediga veckor där jag kan varva ljudböcker på promenaden med att läsa i soffan. Vilken dröm.
Jaja.

Idag blir det musik och Diggiloo, och jag försöker komma på hur mycket kläder jag behöver. Det ska vara lite molnigt och runt 17-18 grader. Så jag tänker jeans, tröja och kanske stoppa ned en jacka i väskan. Filt ingår i biljetten.

Jag ska äta lunch hos Helen klockan 13 och sedan tar vi Håndan dit till en stor parkering utanför konsertområdet.

Det ska bli buskul!
Jag ska försöka vara duktig på att uppdatera Instagram.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas ni får en mysig kväll🤗

Åsa Hellberg sa...

Ja, det var så himla mysigt trots regnet :)