Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 augusti 2019

Råmanuset är KLART.

Vilket betyder att jag har några dagar på mig till att hyfsa till det.
Hurra!
Inte idag dock. Jag landade halv vem, kan ha varit hemma vid typ sex kanske? Stöp i säng, sov fyra timmar och nu är jag alldeles vimmelkantig men måste åka och handla. Jag hade ägg kvar och dem kokar jag upp nu.

Resten av dagen ska jag bara sova, hänga i soffan och se på tv. Hoppas på REGN. Det åskade som tusan precis när jag parkerade utanför huset.

Tjoho!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis till det! Välkommen hem!
Här har vi haft ösregn och åska idag...

Åsa Hellberg sa...

Tack! Och vad skönt det låter med ösregn :)