Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 31 augusti 2019

Sådan här dag!




Det blev fint. Min frissa är ny, det är bara andra gången vi ses men jag tycker att hon fattade hur jag vill ha det. Luggen blev lite för kort,  jag kan inte lägga den bakom örat, men det behövdes förstås  kapas en del och det finns ju hårspray.
Jag ska försöka ha uppsatt hår på mina turneer, jag pillar mycket på håret annars när jag pratar. 

Sedan har jag provat kläder inför torsdagens release, är det någon gång man får – och vill – gå all in och vara supersnygg så är det vid det tillfället.
Dagsformen kommer att avgöra om jag sätter på mig min timglasklänning i knallrött från Dvf eller en superbekväm blus och byxor i exakt samma blå ton från Zara. Också skitsnyggt. Vi får se hur jag känner mig då. Jag har gått upp några kilon sedan jag köpte klänningen och även om den passar fortfarande så är jag kanske mer bekväm i byxdress. Som sagt, dagsformen får avgöra.

Tack och lov är min tå i princip bra idag och den kommer definitivt att vara helt och hållet återställd på torsdag så jag kan ha höga klackar. 

Det var det.
Lite jobb nu, 500 ord jag missade igår och därefter sedan några timmar med Line of Duty. 
Ruskigt bra serie.
Jag lär mig massor!


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Skönt när frissan fattar. Det var ju annars tveksamt när man såg dig på annat forum ;)