Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 januari 2020

Frågan är om jag någonsin når 90 000

89 829
Antalet sålda En liten värld.
Bra siffra. Att den är såpass hög beror på att den var huvudbok i Bonniers bokklubb. Den sålde dessutom bra i pocket.

Jag ser aldrig den längre i hyllorna. Men den säljer några ex då och då, trots att den är gammal.
Kul idé det där att Elsa förföljer människor som ser ut att vara på väg ut i världen.

Idag ska jag se på Guldbaggegalan. Galor är kul även om jag tycker att just Guldbaggen är liiiiite glitter-ynklig. Men jag ser rödamattansändningen på Svtplay och frågan är om det inte börjar ta sig lite. Men i alltför många år har de inbjudna varit nonchalanta och klätt sig riktigt eländigt.

Jaja.
Måndag och har varit ledig.
I morgon ska jag glittra på Södrateatern på en Glitterär afton. Ska bli kul!






Inga kommentarer: