Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 7 januari 2020

Redigering och tv-serie, är vad jag tänker mig idag.

Jag skulle så gärna läsa ut en bok i veckan och funderar på om jag ska ha det som mål i vår. Men då behöver jag komma igång tidigare än jag gör just nu. Jag ser på tv för sent på nätterna och idag vaknade jag halv tio och har ännu inte börjat jobba.
Det duger inte.

Så istället tänker jag se klart min tv-serie efter jobbet idag, istället för att vänta tills sent ikväll. Den är för bra (Brothers & Sisters, på Viaplay) för att stänga av.
Men det är massor av avsnitt kvar så det kommer nog att ta två-tre dagar att se klart hela.
Sen kanske jag kan börja läsa.
Jag har massor i högen.
Högst upp ligger Jojo Moyes senaste som jag längtar efter att plöja.

Det var det. Tisdag. Bra dag, så här långt.


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Att läsa är livsviktigt för mig! Hämtade fem böcker på bibblan idag, direkt efter fick jag mejl att en till fanns att hämta...

Åsa Hellberg sa...

Gud, vad härligt!
Det är livsviktigt för mig också, men när jag jobbar som mest går det inte. Ögonen vill inte se fler bokstäver :)

Annika Estassy sa...

Har massor av olästa böcker. Nu kör vi!