Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 januari 2020

Trots ledig gick jag upp tidigt eftersom jag ska till Friskis





Det är nästan värt det bara av en sådan här soluppgång.  Det är vårrlikt ute och om det inte hade berott på att klimatet förändras hade jag  jublat, för jag tycker att milda vintrar är bäst.  
Men att körsbärsträden i Kungsan har fått spel och blommar redan  nu är ju inte som det ska vara.

Idag tänker jag fortsätta läsa efter mitt träningspass, den är lite seg i början för att vara Moyes (Bergens stjärnor), men herregud vad hon skriver bra!
Jag tror att den tar sig, jag har ett enormt förtroende för henne som berättare. Och den får ju fantastiska recensioner så jag kommer att hålla ut den här gången. Annars är 50 sidor oftast max för mitt tålamod. Det betyder sällan att en bok är dålig, bara att den helt enkelt inte passar mig.





4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jättefint! Vi har ljust men ingen sol idag.

Åsa Hellberg sa...

Men det är ljusare och det känns så skönt, eller hur?

Annika Estassy sa...

T gav upp Moyes nya efter 100 sidor. Nu är det min tur att läsa!

Åsa Hellberg sa...

Annika; kul att höra vad du tycker. Du ger väl aldrig upp har jag för mig?