Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 januari 2020

Jag är så glad för mitt andra Flanagansomslag


När det är en serie tycker jag att risken finns att omslagen är alldeles för lika, men här tycker jag att designern verkligen har lyckats.
Den kommer 1 juli, och pocketen av den första delen, Välkommen till Flanagans, kommer 7 juni.

Jag har räknat ut att jag kan vara ledig i fem dagar (t o m söndag) och yes, box, då passar jag på att vara det. Så idag letade jag efter ett garantikvitto (som jag inte hittade) men hade en mängd andra kvitton liggande osorterade så då fick jag ändå gjort det klart och organiserat.
Jakten på kvittot till min lite rasslande luftrenare får jag helt enkelt leta vidare efter. 

Resten av dagen tänker jag LÄSA. Fy tusan vad mysigt.
I morgon och på lördag ska jag träna, på söndag se Pernilla Wahlgrens nya show, men resten är bara såseri hemma.
Hurra!



4 kommentarer:

Anki sa...

När man köper något på t ex på Net on net så har dom ett elektroniskt kvitto som är sparat i affären. Så du kanske inte fick något kvitto. Ha en fortsatt fin dag. Kram

Eva-Lotta sa...

Hoppas du har riktigt bra böcker att läsa då!

Annika Estassy sa...

Vilket flott omslag! Får mig att tänka på Jackie Collins och Judith Krantz. :)

Åsa Hellberg sa...

Tack alla!
Och bra tips om det där med elektroniskt kvitto, ska kolla!