Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 30 januari 2020

Jag hade ställt väckarklockan men stängde av den,

vilket betyder att jag fortfarande såsar omkring här hemma. Har just ätit frukost men borde vara igång inom ett kort tag hoppas jag. 1500 är målet för dagen.

Jag har fått flera meddelanden på norska idag. Män och en kvinna (som undrade var man kan få tag på Casanovas kvinna).
En av männen höll ett föredrag om varför jag är som jag är och varför jag borde överväga att skaffa mig ett bättre självförtroende. Han förslog också att jag kanske lider av en personlighetsstörning.
Det kanske jag gör.
Och jag kanske har ett dåligt självförtroende.
Jag gillar ändå bäst att vara singel.
Tjohej.

(Jag frågade kvinnan som undrade var man hittade min bok var hon hade läst om mig ,och då skickade hon en länk till en norsk tidning där en av höstens artiklar var publicerad.
Därav flera norska mejl, såklart.)

Män ifrågasätter, kvinnor hejar på. Det är provocerande med kvinnor som klarar sig utan män, det är helt klart.






2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Men fy så oförskämt av den där mannen! Man vill ju be honom dra åt h-te men det vore att mata trollet antar jag.

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag kann ha svarat något liknande :)