Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 27 november 2020

Har ni black friday-handlat?

 Jag har köpt en jacka som jag har tittat på länge, och i Åre  för någon månad sedan kunde jag prova den. På gränsen till för dyr tyckte jag då, det är en Peak Performance, och de är ju dyra om än väldig snygga.

Nu var den nedsatt med 1400 kronor, så jag klippte till!


Jag gillar att den är glansig och passar fint till allt möjligt i byxväg.

Det var den rean för mig. Och hemifrån, förstås. Jag får hämta den på mitt utlämningsställe nästa vecka. I morgon ska jag dit och hämta mitt körkort. Tänker att jag ska vara där kl 10.00 då det ändå inte har dragit igång riktigt i centrum. Står det folk utanför går jag dit på söndag morgon istället. 

Idag här hemma har jag en städdag. I morgon kommer Jonathan och Linnea och när granen är uppe sveper jag bara med dammsugaren och dammar, och tvättar golvet igen gör jag nog först när den åker ut igen den 1a januari. Damma behöver jag göra ofta här, väldigt ofta. I sovrummet viftar jag med dammvippan varannan dag, skulle säkert behöva göra det lika ofta i vardagsrummet. Nu blir det varannan vecka där, det får räcka (om jag inte SER dammet en solig dag, för det står jag inte ut med).

Typ så, denna fredag, fortfarande lite rusig med tanken på min nya fina bil.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte undra på att du känner dig risig, vilken bil Åsa!! Grattis, den är ursnygg, måste vara underbart att få åka iväg med den! Grattis! Önskar dig en fin dag imorgon, njut!
Kram Marianne

Anonym sa...

Rusig skall det förstås vara!!!!! Milde tid, INTE risig, telefonen rättade och som vanligt helt galet...
Marianne

Åsa Hellberg sa...

Haha, tusen tack Marianne!