Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 november 2020

Jag har köpt en ny bil,

 en begagnad Honda årsmodell 2017 till skillnad mot min 2015. Lite starkare motor, automat och en uppdaterad design.

Först var jag på ett ställe och tittade på en svart. Jag bad om en offert på min och åkte sedan vidare till nästa ställe.

Där befann sig samma säljare som sålde min svarta till mig och vips satt jag i den röda jag hade spanat in och körde iväg. Jag har kört automat kanske två gånger i hela mitt liv, så lite trixigt kommer det nog att bli i början men HERREGUD VILKEN BIL Jag visste när jag tryckte på gasen att jag ville ha den.

För min bil erbjöds jag 10 tusen mer än jag hade vågat hoppas på, och när offerten från det första företaget med den svarta bilen kom (alltså deras offert på min bil), var den 23 500 lägre än hos firman som hade den röda. När jag sa vad jag hade fått från den andra firman höjde de raskt budet med 15 000 men då var de redan körda för mig, såklart. Så gör man bara i ruffelochbågföretag. 

I morgon ska jag dit och hämta den.




Hurra!






3 kommentarer:

Robert W sa...

Så kul! Lycka till med nya bilen!

Ebba Range sa...

Vad kul 🤩 Hoppas att du inte kommer att sakna Fordan alltför mycket. Men, tror att du nu är tvärsäker med den röda Hondan 🥳

Annika Estassy sa...

Jag var tveksam när vi köpte vår Honda Civic som också är en automat men jösses så glad jag är för det nu!