Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 8 november 2020

Rätt såsig i pallet idag.

 Möjligtvis sov jag en timma för lite i natt. Men jag blir såsig ibland, det känns som sockerdricka i kroppen, och då tar jag en slappardag. Det går över till i morgon. 

Jag minns en gång då jag hade en pass på Friskis inbokat och knappt orkade gå uppför trappan till gymmet – och på passet hade jag noll energi. Jag hade inte mer efteråt heller. Bara såsig och trött. Nästa dag var allt precis som vanligt. 

Någon promenad blir det inte idag, sömn och vila är det viktiga. 

Så få knop framåt den här gäspiga dagen, men tänker att jag ska jobba mina tio sidor och sedan kanske försöka ta en tupplur. Skönt att jag inte har något inplanerat, här kan jag sitt och gäspa utan att någon behöver bry sig.

Tjohej. Söndag ändå!

Jag såg just att det är drygt fyra månader sedan jag slutade med snabba kolhydrater i form av socker, bröd och sånt. Godis har jag ätit vid ett tillfälle sedan dess, på Jonathans födelsedag 12e aug. Det var också det enda tillfället jag åt bröd (i tårtan). Tyvärr tål jag ju heller inte grädde, möjligtvis ett par matskedar men inte mer, och det är trist. Jag är grym på gräddsås!

Ibland saknar jag godis och chips, särskilt på helgerna, men magen mår bra av lchf (förutom att jag ju blev hård då och att det ställde till det med tarmfickan) och jag prioriterar det trots att det inte är enkelt att avstå från godisgrejerna.

Men när jag åt det fick jag springa till toa för att jag hade kramp eller behövde gå 10 gånger innan det gick över och om jag tänker på det är det lättare att avstå. Uppenbarligen klarar jag det om det nu har gått mer än 4 månader. 

Idag litar på min mage om jag bara äter rätt och tar medicinen och det är värt så himla mycket.

Heja Joe Biden och Kamala Harris!





Lyssnade på morgonstudion där Carina deltog efter två månaders presidentvalsbevakning i USA.

Inga kommentarer: