Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 november 2020

Pigg idag, hurra!

 Jag har betat av den första delen av momsredovisningen, nu återstår att föra in det i programmet och det gör jag i morgon. Dessutom har jag har dammsugit. Då är man pigg ...

Resten av den här arbetsdagen ska jag jobba i Flanagans 3. 50 sidor återstår och jag tänker att 10 blir perfekt idag. Borde också boka om min vaccinationstid som jag avbokade igår, om jag lägger den nästa vecka är jag ju definitivt good to go. Idag och i morgon stannar jag i min lägenhet för att vara på den säkra sidan, för jag har allt jag behöver i matväg hemma redan och behöver inte tänka på det alls. 

Jag gillar ju mina släta soppor så idag blir det gulasch igen. Jag mixar den och det blir super!

Åt en god linssoppa häromdagen men herregud vilken fart den satte på bubblet i magen. Gulaschen är i det hänseendet mycket bättre. Och så himla god. 




Jaha, det var det vråltrista blogginlägget onsdag 11/11. Jag kan bättre!






Inga kommentarer: