Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 13 november 2020

Med full mundering gick jag in på Ica idag.

 Plasthandskar och munskydd, ungefär som jag brukar. Och idag var det fler än jag som såg sig osäkert omkring, folk var inte alls lika kaxiga som de har varit under sommaren. 

De steg åt sidan, såg sig om, var noga med att inte trängas. Utom i spelbutiken, där jag skickar paket, där trängdes man framför disken som vanligt. Paketdisken är längre bort så vad än männen i klump sprider medan de spelar på hästar (eller vad det är) behöver jag inte utsättas för.

Det var 214 nya fall i Farsta förra veckan. Så värst sugen på att umgås blir man ju inte, även om min stadsdel har lika många invånare som en mindre stad (50 tusen).

Idag jobb, skura badrumsgolv eftersom jag hittade en jävla silverfisk igen i morse (jag dödade den med sopskyffeln sittande på toaletten, det var liksom inte läge att resa sig upp just då ... ) och sedan ska jag nog bara koppla av. Fredagskopplaav. Men sedan är det jobb hela helgen igen. Jag gillar att jobba lördag och söndag.

Nästa måndag är det deadline för den här gången och i mellantiden ska jag läsa SIMONAS NYA BOK. Jag vill läsa den en hel dag, ni vet när man bara sjunker in i en bok sådär som man gjorde förr. Så vill jag läsa den. Den ligger överst, men sedan har jag fler att plöja. Jag har inte en aning om hur lång tid jag har på mig att koppla av från manus, men skulle tro två veckor. 

Det har jag inga som helst problem med. Jag är galet bra på att roa mig själv.



Hoppas att ni får en trevlig helg. Jag återkommer med en skrivlektion på söndag!

Inga kommentarer: