Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 januari 2021

Inget virus,

 provsvaret kom snabbt, efter bara 13 timmar. Vad smidigt ändå. Jag ringde i förrgår och beställde provet. Igår kom en taxichaufför till min dörr med det och hämtade sedan upp det 45 minuter senare. Jag behövde inte göra ett dugg mer än själva provet. Pling sa det på kvällen och så fanns provresultatet på 1177 och en annan sajt.

Skönt, måste jag säga, för jag är ju så så otroligt noggrann. Om jag hade varit smittad hade jag aldrig kunnat räkna ut hur jag hade fått det. Det skulle ju vara rätt osannolikt om både Jonathan och Linnea var smittade och helt symptomfria. En av dem kanske, men inte båda.

Idag är jag piggare, kanske för att jag vet att jag är frisk, och har jobbat. Ingen träningscykeltur, men jag hoppas kunna ta den i morgon. Och i morgon KANSKE det kan bli ljusare här, sa de på nyheterna i morse. I så fall vill jag gå UT. Jag har inte tagit en promenad sedan dagen innan nyårsafton. 

Typ så, en dag där jag är rätt vill. Fredag tydligen, men det det känns mer som en ... onsdag. Jag måste jobba hela helgen men det är roligt och jag ser fram emot det. Nu ska jag fortsätta läsa min bok som jag redan har läst två gånger: Sista brevet från din älskade (som tydligen ska bli film, hurra!)

Hoppas att ni får en fin helg!




 


Inga kommentarer: