Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 14 januari 2021

Idag ska jag återigen

 åka till en Zarabutik för att lämna tillbaka klänningar jag köpte på rean  på nätet, men som verkligen inte passar mig. Jag var där igår, men det var för mycket folk så jag vände i dörren. Idag tänker jag vara där när de öppnar och hoppas att det ska vara bättre. 

Igår tog jag ledigt från skrivandet och läste istället. Men idag är det tillbaka i sadeln om jag ska hinna gå igenom allt en gång till.

Förra året var det ingen snö alls, jag skrapade knappt rutorna om jag minns rätt. I år behöver jag ha större koll, än så länge i alla fall. Ibland tänker jag att jag ska ha garage, det kostar typ tre gånger så mycket som min parkeringsplats, men jag har inte behövt det har det känts som. Vi får väl se framöver. Egentligen är det ju bara om det är svinmycket snö som jag känner ett behov av det.

Jag har ofta haft garage, senast i Årstadal när jag bodde där, mest för att det var ungefär lika dyrt som på gatan. Då fick jag gå några hundra meter, här finns det i huset. Det fanns det när jag hade min bostadsrätt också, och det är förstås superbekvämt, men jag avvaktar. Jag gillar min plats på gatan utanför huset ... när det inte är snö.

Det här snöfallet, i november 2016, minns jag väldigt väl. Jag bodde i Fagersjö med katten och Fårdan. Det kom flera decimeter. 







Det var det. 14 januari 2021. 
Nu ska jag äta yoghurt och sedan skrapa fram bilen.

Tjohooo.




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är ju sällan så mycket vinter att det behövs, men just nu är det en fördel...

Åsa Hellberg sa...

Ja, eller hur!

Anna-Lena sa...

VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
Personliga lån (säkra och osäkra)
Företagslån (säkra och osäkra)
Konsolideringslån och många fler.
Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig