Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 januari 2021

Donald lämnar över,

 en högtidsdag även om USA förmodligen står inför stora problem också framöver. Hans följare måste ju ta vägen någonstans. Jag är skiträdd för extremhögern även här. De görs alltmer rumsrena trots att de är fulla av bajs.

Jag har sett flera dokumentärer senaste tiden, dels om Trump (en tredelad, finns på svtplay) och om Ku Klux klan (också Svt) och det för för mig fullständigt obegripligt hur man kan se på andra människor som många av de intervjuade gör. 

Mitt eget lilla perfekta liv i min perfekta lilla lägenhet i min perfekta lilla (nåja) förort, är ensamt och bekvämt. Fast jag är mer känslig än någonsin. Det där går upp och ned och just nu gråter jag för det mesta. Allt berör mig. Jag gråter för att jag blir arg, ledsen och rörd.  Alla känslor kommer ut i tårar. 

Just nu är jag gråtfri och ska cykla i 15 minuter. Igår blev det inget vettigt gjort alls i varken manus eller på cykeln. Istället läste jag, såg som sagt dokumentärer, sov och var allmänt bara lat. Det har jag inte tid med idag. 

Så först träning, sedan dusch och hårtvätt (tråkigaste jag vet), och därefter jobb. 

Typ så. Onsdag. Wohoo!




Grey´s är en gråtserie emellanåt. igår var det illa! :)

3 kommentarer:

Robert W sa...

Om Joe Biden blir en bra president vet jag inte, men allt är bättre än Donald Trump. Kamala Harris verkar vettig och kompetent.

Eva-Lotta sa...

Och jag läser Sonjorna!

Åsa Hellberg sa...

Haha, härligt Eva-Lotta!