Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 6 juli 2022

Alltså, jag är så himla busy.

 Jag började min morgon med att tvätta håret, och det tar en stund. Jag kom igång med mitt manus vid halv tio. Sedan tvingades jag åka till Tanum (2 mil en väg) och hämta nycklar till mitt förråd, eftersom de jag har inte passar. Väl hemma tog jag min dramaten och gick till kyrkogården och planterade blommor på mormors och morfars grav, Röda pelargoner. Jag får nog dit var och varannat dag och vattna, men det är lite mysigt. Jag måste ju ändå röra på påkarna. 

I alla fall: efter kyrkogården tog jag en promenad och kollade om Annika som har en butik om hon vill sälja mina böcker, vilket hon vill, sedan gick jag hem och åt lunch, svarade på frågor från en journalist, började tvätta. lagade middag, och sprang ned till tvättstugan igen. 

Det finns två maskiner ,och en torktumlare som verkar vara obrukbar, alltså hängde jag allt i torkrummet som nog hade behövt dras igång mer än en gång. Troligtvis stängdes det av redan efter ett par timmar, så det måste jag ha koll på nästa tvättillfälle. Det hänger grejer på tork lite överallt i lägenheten men det är bara väldigt lätt fuktigt så det kommer att vara torrt snart.






Jag missade målet med 300 ord eftersom jag var tvungen att hämta nycklar, men det tar jag igen i morgon. Då ska jag bara jobba och fixa cykeln, ingenting annat. 

Tjohoo!




Mulet och mysigt här idag.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Att tvätta i tvättstugan brukar vara så smidigt. Det kan jag sakna ibland.

Åsa Hellberg sa...

Jag gillar tyvärr inte det, men har inget att välja på. Funderar på en torkställning här hemma och så får jag torka lakan i torkrummet.