Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 juli 2022

Hästar hästar hästar

 En gång i tiden red jag och idag var jag tillbaka på ridskolan. Mitt gamla stall var fallfärdigt, men de hade byggt ett nytt fint strax intill.  Min brorsdotter hade avslutning på sin lägervecka, alltså var vi där för att se henne rida. Supermysigt. 



Jag var rädd för hästar ett tag, men det var jag inte idag. Så gullig ponny. Mia. På ryggen sitter klara. 

Sen åkte jag hem till morsan och drack kaffe, återvände till Fjällbacka, tog en promis och kollade in den nytvättade graven. Typ så, en dag när jobbet gick som en dans och var klart på 1,5 timma. Fast nu är jag svintrött. Sov 6 timmar i natt, vilket förstås är alldeles för lite för ÅsaPåsa.



Stenen blev som NY! Kyyrkogårdsförvaltningen tvättade den.

I helgen är planen jobb, inget mer. Jo, på söndag ska jag åka med kompisar till Hamburgsund, eller rättare sagt söder om. Det var något med en brygga, jag har ingen koll men hänger med dem ändå. 



Blomman jag fick av kompisarna jag ska träffa på söndag, vårdades av min svägerska medan vi var på Cypern. Nu har flyttat tillbaka till mig igen. 

Typ så. Glöm inte LINNEA i morgon bitti på Nyhetsmorgon!




Inga kommentarer: