Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 31 juli 2022

Arbetsdag i Farsta

 igår ägnade jag mig åt rensning (packade upp, tvättade, sålde lilla soffan, plockade ut zebrafåtöljen från sovrummet och sköt in träningscykeln dit. Alltså skrev jag inte alls lika mycket som jag hade behövt, så idag ska det bli ordning och reda igen. Men idag kan jag ANDAS! För mycket saker, och huller om buller, är inte bra för min ro i kroppen. 



Så skönt att få LUFT bakom soffan där cykeln tidigare stod. Rena rama dansgolvet!



Hej då, soffan, vi trivdes inte ihop men du kommer att få det bra hos nya ägaren.



 Min lilla zebra. Älskar den.

Sedan måste jag få ordning på maten igen, jag har struntat i det hela sommaren sedan vi åkte till Cypern i mitten av juni, och nu är festen över innan mina tarmar krackelerar igen. Jag känner liiiite varning, och därför tar jag det piano med fast föda ett par tre dagar och sedan tänker jag starta vanlig mat låååångsamt med kokt fisk och finmixade grönsaker. Det är inte kul kosthållning, men när jag är ensam gör det mig inte något så länge jag blir mätt.

Och jag kommer alltid att hävda att slätmixad Gulaschsoppa är godare än den med bitar i. 

Typ så, denna dag när jag först ska jobba och sedan tvätta håret. Det ska bli fint väder idag och jag skulle behöva gå ut också. Vi får väl se hur jag får ihop en dag när jobbet är prio. Jag kanske ska lyssna till årets första sommarprat. När jag har varit på Cypern har jag lyssnat på det varje dag, men här hemma har det varit för mycket annat och det har fallit i glömska.. Jag tar nya tag!

Ps. På hemresan häromdagen lyssnade jag lite mer på nya boken, och Anna-Maria Käll är fantastisk som inläsare och det är inte bara jag som tycker. Hon får så mycket beröm.



Hoppas ni får en fin ny vecka!


Inga kommentarer: