Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 13 juli 2022

Idag var jag upp och klättrade,

 högt och jag kunde inte komma ned. Jag vaknade rätt snabbt, tack och lov. Alla dess drömmar man har innan man vaknar! 

Well. Jag borde kanske ha sovit lite längre, men nu hann jag i alla fall en sväng till tvättstugan igen med min nya collegetröja som behövde en ny doft. Den som den kom med var inte mysig och på morgonen var maskinerna lediga.

Jag hade en exakt likadan tröja i 20 år och älskade den. Långt ifrån billigast i klassen, men har man den så länge är den värd pengarna. Jag har många med luva, men de funkar inte att ligga ned med. Det blir knöligt. Och jag ligger mycket och ofta. Alldeles för mycket antagligen, eftersom jag ligger hela kvällarna säg från 17. Här vill jag ju röra mig en timma om dagen i alla fall, men jag landar ju fortfarande i soffan efter 17. Men det kanske är mer okej om man har aktiverat sig lite?




Här ligger man väldigt bra!


Idag fyller mamma år så jag ska dit och gratta lite senare. Men först ska jag jobba. Trodde att jag tog ledigt igår, men ville ändå titta snabbt på manuset och vips hade jag skrivit ett helt kapitel. Ett flirt och charmeri-kapitel. Det har jag oerhört lätt för (som inte alls betyder att det blir bra, bara att det går lätt) så nu står ordmätaren på 11500 som den ska göra. 

I morgon har jag bokat tid till en optiker i Uddevalla, och då antar jag att jag inte hinner/orkar jobba när jag kommer hem. Jag ska förbi Ikea också och köpa lådor till min research. Sådana man kan skjuta under sängen. Jag har så många album och lösa foton, brev och annan som just nu ligger lite oskyddat och så vill jag inte ha det. Sedan behöver jag en vaxduk, för de gamla albumen dräller förfärligt (fast det vet jag inte om Ikea har) och jag vill inte ha fläckar på bordet. 



Och jag har en hylla i badrummet (Ikea) som är perfekt men jag behöver en till, så det ska jag också fixa i morgon. 



Ni ser ju STÖKET!

Typ så,  onsdag. Bra dag, så här långt!


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Tusen tack för din härliga blogg! Till mina långa härliga semesterfrukostar läser jag dina inlägg. De är så befriande mänskliga och lättsamma. Önskar dig en toppenfredag!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!