Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 30 juli 2022

Home sweet home i Farsta

 Idag har jag tusen projekt, jag ska tvätta, rensa, sälja en av mina TUSEN soffor (den lilla som jag nästa aldrig använder). Jag saknar min zebrastol i vardagsrummet och det är så trångt överallt att jag får PANIK. Det är sällan bra när man vill ha skrivro. 

När jag plockar ut Zebran från sovrummet får träningscykeln stå där. Det kommer att bli så mycket space i vardagsrummet/köket. Jag längtar! 

Mitt i all uppackning och organiserande behöver jag skriva 3500 över helgen. Och det ska jag lyckas med samtidigt som jag tvättar och hänger upp packningen. MEN. Jag sov superlänge i morse, och känner mig så pigg att det helt klart är görligt. Det är molnigt hos mig vilket är en stor fördel. 



Tvätten torkar jag på balkongen (som jag har saknat den), men fördelen i Fjällbacka är NOLL insekter. En enda fluga har kommit in i sommar och då har jag ändå haft både vardagsrum – och köksfönster öppna hela dagarna. Här står balkongdörren öppen nu, och det betyder insekter. Usch! Älskar skogen utanför men inte lika mycket dess invånare när de kommer på besök. 

Typ så denna dag när jag för första gången ska jobb med mina nya glasögon på näsan. Igår såg jag på tv i sängen med dem och det FUNKADE. Jag ser bättre på avstånd numera och behövde svagare glas, vilket visade sig vara helt rätt.

På nära håll behöver jag starkare, däremot, och just nu känns det också bra. Hurra!

Hoppas att ni har det tippetopp, nu ska jag jobba!

Inga kommentarer: