Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 20 september 2022

I morgon, eller rättare sagt, efter mässan, ska ordräknaren stå på 69 tusen

  och det är 800 ord kvar. 

Om jag får ned 400 i morgon och lika många innan jag lämnar hotellet i Linköping på torsdag är jag svinnöjd. 

Min plan från början var att jag skulle skriva 30 tusen i juli, 30 i augusti och 20 i september, alltså 80 totalt i grundmanuset.  Det hade inte varit några problem om jag inte släppte en bok mitt i alltihop, för augustimålet nådde jag ju inte alls, men kanske, nära nog i alla fall, kan jag få ihop totalen om jag kan hålla det här tempot på 2000 om dagen när jag kommer hem från mässan. På sluttampen brukar jag kunna trava på rätt bra. 

Om jag är framme vid slutet då eller inte vet jag förstås inte, det är bara min teori byggd på gammal erfarenhet. Det känns som om den här boken skulle kunna bli precis hur lång som helst egentligen, men jag har ju tid på mig att bygga ut den senare i så fall. 

Idag ska jag ÄNTLIGEN skicka böcker till kompisar, sedan sola och därefter packa lite och städa. Bra dag så här långt!



Lite svart på min himmel!

Trist blogg just nu, jag vet. Jag är ORDbesatt!





Inga kommentarer: