Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 september 2022

Superbra konferensdag igår.

 Vi fick massor gjort, både Linnea och jag. Jag fick vara lite instruktör till hennes nya skrivprogram, men mest fokuserade jag på

1. Mitt manus

2. Buffén utanför rummet.



Det var längesedan jag åt så många småkakor. Men det fanns också mackor och en liten perfekt våffla med sylt, chokladsås och grädde när vi kom, eftermiddagsfika med pinfärska bullar, chips och godis. Min mage reagerade förstås, eftersom jag sällan kan sluta när jag börjar och inte äter en bit av varje som en vanlig människa utan snarare trycker i mig allt gott. Jag var så tacksam när jag kom hem (till min toalett) för då hade jag ont! Är så tacksam för att jag numera vet vad jag tål och inte. En dag är okej, men inte fler än så. 

Lunchen åt vi ute. Lax och stuvad potatis. Mums. 



Men idag är jag hemma och ska sätta igång nu, en timma sent men så blir det ibland. När jag är klar tänker jag promenera till centrum och rösta, och senare åka till glasögonkedjan och rådfråga om mina nya glasögon som jag ju inte är nöjd med. 

Där har vi det. Tisdag i förorten när vädret är UNDERBART och kallt (i alla fall så länge). 



Inga kommentarer: